JAPANPROXY – JP HOME at WHITE | 11·12·13 JANUARY 2014

Durante la sua edizione di gennaio 2014, WHITE Milano ha dedicato un’area speciale alla presentazione di JP HOME. Un contenitore per il design, modern living e moda interamente made in Japan, progetto frutto della collaborazione tra istituzioni, grandi aziende, media, imprenditori europei e giapponesi con una profonda expertise nella distribuzione del design e fashion giapponese nei mercati internazionali.
For the January 2014 edition, WHITE dedicated a special area to JP HOME. A new platform for showcasing the excellence of design, goods for the modern living and independent fashion from Japan. JP HOME is the result of a fruitful collaboration between Japanese institutions, corporations, national media, European and Japanese entrepreneurs with a successful experience in introducing Nipponese design and fashion to international markets.

Events Photogallery >>>

 

Per celebrare questo progetto, fortemente voluto dal governo giapponese, sabato 11 gennaio il vice-ministro dell’economia nipponica Midori Matsushimaè stata in visita a WHITE in occasione dell’opening event di JP HOME, per celebrare l’inaugurazione del nuovo showroom giapponese di Foro Bonaparte 55 che rappresentera’ dal 2014 i marchi di design, fashion e modern living giapponesi presenti per un’anteprima esclusiva a WHITE nella special area dedicata.Lo showroom di JP HOME, che ha aperto le sue porte durante la fashion week maschile di gennaio, rimarrà aperto anche durante la settimana del salone del mobile e durante tutto l’anno su appuntamento per i buyers, media e professionisti di moda e design.
In order to celebrate the project, strongly desired by Japanese government, Saturday, 11th January, the Deputy Minister of Economy Midori Matsushimavisited the special area dedicated to Japan at WHITE to celebrate with a reception party the opening of JP HOME, the new Japanese showroom located in Foro Bonaparte 55, in the heart of Milan, which will represent from 2014 on the excellence of Japanese design and fashion. WHITE has been proudly entitled for hosting an exclusive premiere exhibition of all brands showcased at JP HOME from january on.The new JP HOME showroom, will open doors during the Fashion Weeks and the Design Week, and constantly ready to welcome throughout the whole year buyers and professional visitors by appointment.

Japanproxy, il distributore internazionale e motore commerciale di JP HOME, ha portato a WHITE la qualità dell’arte manifatturiera giapponese, che incontra il design creativo, la tradizione e l’innovazione, applicata ad una larga varietà di articoli. Dal fashion al mobile, dagli accessori agli oggetti del modern living.I buyers e i media in visita a WHITE hanno potuto trovare nella special area JP HOME un’accurata selezione di marchi affermati ed emergenti, a prezzi competitivi per il mercato europeo.Lo spazio allestito dal team di WHITE è stato un imperdibile punto di riferimento per la moda ed il design internazionale: un momento d’incontro con lo stile di una cultura, un’opportunità per toccare con mano la passione e la tecnica artigianale delle proposte made-in–Japan, per scoprire i nuovi trend della Tokyo metropolitana.

Japanproxy, the international distributor and commercial engine of JP HOME, brought to WHITE the quality of Japanese manufacturing, which meets creative design, tradition and innovation applied to a wide variety of goods. From fashion to furniture, accessories and goods for the modern living.Buyers and media could find at WHITE, and afterwards permanently at JP HOME in Foro Bonaparte 55, an accurate selection of established and upcoming brands, at competitive prices to the European market.JP HOME will be be a reference point for design and fashion that can’t be missed: a meeting with the style of a culture, to discover innovative brands, hidden gems and new trends of flamboyant Japan. An opportunity to experience the passion and the superior technique of the made-in-Japan product.

Tra i numerosi brand di abbigliamento e accessori presenti a WHITE Milano la collezione Danke Design, con capispalla e borse antipioggia animati da grafiche multicolor; il total look firmato Is-ness e le linee di borse e zaini Baggy Port, Bag ‘N’ Noun, 6Shiki e Macromauro. La selezione è arrivata a comprendere proposte di design, come le lampade Kyouei Design, gli orecchini Lagimusim, la collezione di occhiali da sole targata Inari e l’oggettistica Tsubota Pearl e Kyo-to-to.
Among the brands of apparel which have showcased, the collection Danke Design, with raincoats and bags enlivened by multicolor graphics; the total look from Is.ness and the collections of backpacks and bag Baggy Port, Bag ‘N’ Noun, 6Shiki e Macromauro. The selection focussed on the industrial design as well, presenting products such as the lamps of Kyouei Design, the earrings of Lagimusim, the sunglasses collection of Inari and the everyday objects produced by Tsubota Pearl, Kyo.to.to and many others.


JAPANPROXY

Japanproxy e’ un distributore internazionale del “made in Japan” indipendente, di ricerca, fortemente orientato alla cura del design e alla qualità dei materiali. Con una grande passione nello scoprire e rendere disponibile il meglio del design contemporaneo ed efficiente del Giappone, Japanproxy serve oltre sessanta negozi in tutta Europa
Japanproxy distributes design-oriented, independent brands and specialty goods made in Japan. With a true passion on finding efficient and up-to-date designs of the highest quality, Japanproxy serves currently more than sixty shops across Europe.

contact@japanproxy.ch · www.japanproxy.ch

COOL JAPAN WORLD TRIAL

Il Ministero dell’Economia, Commercio e Industria del Giappone, attraverso il programma speciale “Cool Japan World Trial” ha supportato l’apertura di “JP HOME”, con l’obiettivo di creare per i brand giapponesi una nuova piattaforma commerciale a Milano, la capitale europea del design nonché città ospitante dell’Expo 2015. JP HOME e’ considerata un’opportunità di sviluppo importante per la nascita di nuove attività bilaterali, e un sicuro beneficio per entrambe le industrie commerciali Europee e Giapponesi.
The Japanese Minister of Economy, Trade and Industry, via the special programme “Cool Japan World Trial” is supporting the launch of “JP HOME”, with the goal of creating a commercial base for Japanese brands in Milan, the European capital of design and hosting city of the World’s Expo 2015. JP HOME is considered to be an important and bilateral business-enabling opportunity, beneficial for both Japanese and Europeans trading industries.

info@cool-japan-world-trial.com · http://cool-japan-world-trial.com