POAN – SPECIAL GUEST WHITE MAN & WOMAN
June 2017

L’eclettico brand, di base a Londra, personifica la multiculturalità e mostra un’attitudine creativa in grado di abbracciare le culture più disparate e i gusti di ognuno, a qualsiasi latitudine esso si trovi. Non a caso POAN è l’acronimo di PEOPLES OF ALL NATIONS. L’idea nasce dalla mente dell’austriaco Georg Weissacher, già head designer per Vivienne Westwood, e ora focalizzato sulla sua linea, per creare un link estetico fra storia e cultura a cui ispirarsi con il suo modern gentleman. Il focus è sul knitwear di matrice contemporary, con maglie grafiche a cui si abbinano felpe e completi in tessuti pregiati. La produzione è interamente made in Italy. «POAN – rivela Georg Weissacher, designer e fondatore del brand – è profondamente onorato di poter presentare a Milano, a Giugno, la collezione primavera estate “The Phenomenon of Man” insieme a WHITE e alla Camera Nazionale Della Moda Italiana.
 Ci auguriamo di poter ispirare  e suscitare curiosità presentando una linea luxury, disegnata  a Londra e prodotta a Firenze, grazie a una sfilata che ha lo scopo di raccontare alcune riflessioni  sulla nostra esistenza, ispirate dal pensiero dello scienziato e teologo Pierre Teilhard de Chardin».

Dopo gli studi presso l’HLMB Hallein – institute for fashion design, tailoring & production – Georg Weissacher è stato per 9 anni vice capo designer del menswear di Vivienne Westwood. Nel 2015 ha lanciato il suo marchio di ready to wear maschile POAN (Peoples Of All Nations), basato a Londra, ma prodotto interamente in Italia. La profonda conoscenza, sia artistica sia sartoriale, di Weissacher gli permette di mantenere il controllo della filiera produttiva e di approcciarsi a nuove soluzioni estetiche.

This eclectic brand, based in London, personifies multiculturalism and displays a creative attitude capable of embracing the most different cultures and the taste of each of us, regardless of the place of origin. POAN is indeed the acronym for PEOPLES OF ALL NATIONS. The idea has been conceived by Austrian Georg Weissacher, previously head designer for Vivienne Westwood, and now focussing on his own line to forge an aesthetic link between history and culture for his modern gentleman to draw from. The focus is on contemporary knitwear, with graphic jerseys, sweaters and sets in precious fabrics. The production is fully made in Italy.«POAN – so reveals Georg Weissacher, designer and founder of the brand – is deeply honoured to introduce in June in Milan the Spring-Summer collection “The Phenomenon of Man” with WHITE and Camera Nazionale Della Moda Italiana. We look forwards to inspiring and arousing  curiosity while introducing a luxury line designed in London and produced in Florence, through to a fashion show aiming to encourage a few considerations  on our existence, as inspired from the philosophy of scientist and theologian Pierre Teilhard de Chardin».

Following his studies at HLMB Hallein – Institute for Fashion Design, Tailoring & Production – Georg Weissacher worked for 9 years as deputy head designer for Vivienne Westwood’s menswear. In 2015 he launched his men’s ready to wear brand POAN (Peoples Of All Nations), which based in London and fully manufactured in Italy. Weissacher’s wide-ranging and deep artistic and sartorial expertise allows him to follow and control the whole production chain and to approach novel aesthetic solutions.

POAN 1

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