WHITE INSIDE REVOLVER

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Continua il programma di espansione internazionale di WHITE che
grazie alla collaborazione con il salone Revolver debutta a Copenaghen
con l’area WHITE INSIDE REVOLVER. Dal 10 al 12 agosto va in scena non solo il panorama della moda scandinava, ma anche una selezione di brand internazionali
di moda contemporary che presentano le loro collezioni uomo e donna.
Dopo aver ospitato a Milano 12 designer del Nord Europa selezionati da Revolver, WHITE presenta un brand mix in cui si fondono artigianalità, qualità Made in Italy, design e ultime tendenze moda. Una selezione che spazia dall’abbigliamento
alle calzature, passando per l’accessorio (zaino, cappello, occhiale).

I protagonisti di WHITE INSIDE REVOLVER sono gli italiani:
AVN, Circus Hotel, IMjiT35020 Manufactus, Les Geometries, Levius, Lupe, Overhead, ROBOT eyewear, Sartori Gold, Sempach e Valigi.

Special Guest & Event dell’area WHITE INSIDE REVOLVER è Jimi Roos,
giovane fiorentino di origine svedese che ha vinto nel 2015 il premio Inside WHITE per la sua originale interpretazione del ricamo che invade t-shirt, camicie,
bomber e ora definisce una vera linea di abbigliamento uomo e donna. Proprio a Copenaghen il brand presenta in anteprima la precollezione donna anticipando i tempi, unitamente alla linea uomo. Tra le novità della collezione la maglieria in cotone, le polo lavorate in jacquard, oltre a bermuda e cargo per completare il look all’insegna del ricamo e delle sue diverse interpretazioni. La tappa di Revolver
segna inoltre l’importante sviluppo della donna per Jimi Roos, che proprio
all’interno del salone Revolver sarà inoltre protagonista di un evento:
un “live embroidery guerrilla” in cui lo stesso designer ricamerà dal vivo
all’interno della sua area speciale.

“Dal lancio di Jimi Roos a WHITE nel gennaio 2014, abbiamo seguito un percorso incredible che ci ha portato in giro per il Mondo, dall’Europa all’America all’ Asia. Sono molto felice di poter tornare alle mie radici ed aver la possibilità di presentare il brand per la prima volta in Scandinavia.” – commenta lo stesso Jimi Roos.

WHITE’s program of international expansion goes on: thanks to the collaboration with the trade-fair Revolver, it is due to make its debut in Copenhagen with the area WHITE INSIDE REVOLVER. From 10th to 12th August not only Scandinavian fashion, but also a selection of international contemporary fashion brands go on show, the latter will be showcasing their menswear and womenswear collections. After having hosted in Milan 12 designers from Northern Europe, selected by Revolver, WHITE presents a brand mix merging craftsmanship, Made in Italy quality, design and the latest fashion trends. A selection ranging from apparel to shoewear, down to accessories (backpacks, hats, glasses).

The protagonists of WHITE INSIDE REVOLVER are the Italians: AVN, Circus Hotel, IMjiT35020 Manufactus, Les Geometries, Levius, Lupe, Overhead, ROBOT eyewear, Sartori Gold, Sempach and Valigi.

The Special Guest & Event of the WHITE INSIDE REVOLVER area is Jimi Roos, young Florentine with Swedish roots, who won the 2015 Inside WHITE award for his original interpretation of his embroideries trimming t-shirts, shirts, bomber jackets and that now enrich an out-and-out menswear and womenswear apparel collection. In Copenhagen the brand is all set to present his womenswear pre-collection ahead of the times, with his menswear collection. Amongst the novelties of the collection the cotton knitwear, the polo shirts with jacquard embroidery, as well as Bermuda shorts and cargo to complete the outfit devoted to the art of embroidery and its different interpretations. Revolver’s Nordic adventure also marks the important development of the womenswear for Jimi Roos, who within the Revolver tradeshow will be protagonist of an event: a “live embroidery guerrilla” where the designer himself will embroider live in his special area.

“Since the launch of Jimi Roos at WHITE in January 2014, we have marched along an incredible path that has led us around the world, from Europe to America and Asia. I am happy to go back to my roots and to have the chance to present the brand for the first time in Scandinavia.” So Jimi Roos

 

 


Jimi Roos

Marchio italiano fondato nel 2013 dall’omonimo designer di origine svedese
Jimi Roos, fiorentino di adozione, e da Cristiano Foderaro, che punta su
illustrazioni e grafiche ricamate con il punto rovesciato sbagliato. Il concetto di
“cucitura sbagliata” nasce per errore: un punto presentato al contrario che la maggior parte delle persone scarterebbe in quanto sbagliato, nelle mani di Jimi si trasforma
in un elemento dalla forte identità visiva.
Una nuova interpretazione della tecnica
del ricamo eseguito all’inizio su t-shirt fino a diventare total look uomo
e ora anche donna.

Overhead

Il brand nasce dal forte desiderio di creare un prodotto esclusivo, capace di sorprendere per la sua unicità artigianale. Esprime un nuovo concetto di cappellini da baseball, ma senza tralasciare un design più classico.
Il prodotto è interamente made in Italy con una particolare cura artigianale e utilizzo di materiali raw e di alta qualità.

AVN

AVN è un brand italiano che ha debuttato nel 2014 a WHITE Milano, si rivolge ad un pubblico a livello internazionale, per soddisfare i desideri e le esigenze dei clienti che sono alla ricerca di una sorta di «new wave». Ogni collezione è basata su una ricerca mirata di materiali, linee semplici e forme contemporanee.

IMjiT35020 Manufactus

Il risultato di un’esperienza artigiana tutta italiana, dedicata alla manifattura di jeans su misura e produzioni selezionate su ordinazione. Un’alchimia tra arte del tagliare e cucire alla perfezione. Il campo di ricerca del laboratorio si riflette sulla creazione di jeans, camicie e giacche rigorosamente selvedge. Il denim raw, ovvero al naturale, è la base di tutto per trasmettere l’alta fedeltà dell’indaco e della tessitura.

Levius

È un marchio di sneakers streetwear nato nel 2011, e mantiene uno stretto legame con la sua città d’origine, Venezia dove camminare costituisce il naturale modo di spostarsi. La produzione è ora interamente Made in Italy anche per quanto riguarda l’attenzione ai materiali usati nella realizzazione del prodotto.

Lupe

Il brand rispecchia uno stile di vita che unisce moda e musica con un’attento mix creativo dei due generi. Tutti i capi sono realizzati in Italia e vengono personalizzati e ricamati a mano da uno staff qualificato di artigiani. Lo stile è hippy chic in chiave contemporanea, con linee over e pezzi passepartout per ogni guardaroba.

ROBOT eyewear

Un concept nato nel 2007, che ripropone in chiave romantica icone classiche del mondo eyewear, impiegando l’energia minimale del metallo. Oggetti eleganti
e funzionali, dalla rigorosa leggerezza bidimensionale e dal sofisticato gusto retro-futuristico.

Sartori Gold

Il brand lanciato nel 2010 dal Calzaturificio Sartori è il risultato di un’esperienza nel settore fin dal 1936 con ottimi successi nel mercato mondiale. Lo spirito del marchio coniuga l’artigianalità del prodotto al mondo fashion ponendo una particolare attenzione nella ricerca dei materiali e nella lavorazione delle calzature e borse, tutti i materiali sono di qualità e di origine italiana.

Sempach

Il brand milanese Sempach, crea capi senza tempo che affondano le radici nella ricerca di design e materiali dell’esercito svizzero. Il design come punto di partenza, la cura dell’ultimo dei dettagli come fosse il primo, la funzionalità, il mondo militare e il workwear appeal sono da considerarsi come manifesto estetico del marchio.

Les Geometries

Francesca, Federica e Nicolas danno vita, forma e colore a LES GÉOMÉTRIES. Brand dall’allure internazionale ma completamente Made in Italy. Ricerca e prestazioni tecniche sportive si uniscono al mondo più di tendenza e alla scena underground del fashion system.  LÉS è ACTIVE COUTURE, essenziale e chic. Ha nell’accostamento di tessuti tecnici performanti e nella qualità sartoriale dei tagli il suo punto di forza.

Circus Hotel

Brand totalmente Made in Italy, è nato nel 2011 dalla creatività di Gaia Zattini dopo un’esperienza decennale nel settore della moda. La maglieria è protagonista assoluta con un mood allegro e versatile, che spazia tra i jaquard, gli intarsi e le lavorazioni più sofisticate in tensione creativa con linee, colori e grafismi. Anima della collezione è una donna viaggiatrice e curiosa, che assimila le essenze e le peculiarità di ogni paese che incontra, per uno stile cosmopolita e globetrotter.

Valigi

Fondata nel 2011, Valigi si distingue per il design minimale, linee pulite dedicate a un total look donna compleato da accessori.  Valigi utilizza fibre ecologiche ed è sinonimo di ricerca e artigianalità, riflette con un senso di eleganza rilassata. Materiali nobili, di origine italiana, vengono lavorati da maestranze locali per un prodotto interamente  fatti in italia, in umbria. Il brand ha scelto di investire nella conoscenza, nella competenza e nella creatività italiana


Jimi Roos

Italian brand founded in 2013 by his homonymous designer with
Swedish roots Jimi Roos, Florentine by adoption, and by Cristiano Foderaro,
who relies on illustrations and embroidered graphics with a “wrong” purl.
The concept of “wrong stitch” was born by mistake: a purl that most people would discard as wrong, but that in Jimi’s hands becomes an element of the brand’s
strong visual identity. A new interpretation of the embroidery technique that at first decorated just t-shirts, to then become total look for men
and now also for women.

Overhead

The brand has originated from the strong desire to create an exclusive product, capable of surprising with its artisan uniqueness. It showcases a new concept of baseball caps, though without relinquishing the classic design.
The product is fully Made in Italy, with particular artisan care and with the use of premium raw materials.

AVN

AVN is an Italian brand that debuted in 2014 at WHITE Milan, and now looks to an international clientele to satisfy the desires and needs of those seeking a sort of «new wave». Every collection relies on a painstaking research of materials, simple lines and contemporary shapes.

IMjiT35020 Manufactus

The outcome of a fully Italian craftsmanship experience devoted to the production of tailor-made jeans and productions on order. Alchemy of the art of cutting and sewing impeccably. The research field of the laboratory results in the creation of jeans, shirts and jackets that are rigorously selvedge. Raw denim, that is natural, is at the basis of everything to convey the high fidelity of the indigo and of the weaving technique.

Levius

This brand of streetwear sneakers was born in 2011 and it keeps a strong bond with its city of origin, Venice, where walking is the natural way of moving around. The production is now fully Made in Italy also in terms of the materials used to craft the products.

Lupe

The brand mirrors a lifestyle combining fashion and music with a careful creative mix of the two genres. All the items are produced in Italy and are customized and hand-embroidered by skilful artisans. The style is hippy chic and contemporary, with maxi lines and passe-partout pieces for every wardrobe.

ROBOT eyewear

A concept that was born in 2007 proposing a romantic version of classic eyewear icons by using the minimal energy of metal. Elegant and functional objects, with two-dimensional lightness and a refined retro-futuristic twist.

Sartori Gold

The brand launched in 2010 by Calzaturificio Sartori is the result of an experience in the sector dating back to 1936, with excellent results worldwide. The philosophy of the brand combines craftsmanship and fashion with special care for the search of the materials and for the manufacture of shoes and bags. All the materials used are top-quality and sourced in Italy.

Sempach

The Milanese brand Sempach creates timeless items originating from a careful research in terms of both design and material. The design is the starting point, the painstaking care for details, the functionality, the military world and work-wear appeal can be considered to be the brands’ aesthetic manifesto.

Les Geometries

Francesca, Federica and Nicolas are the sorcerers of LES GÉOMÉTRIES. A brand boasting international allure, yet fully Made in Italy. Research and technical know-how, plus a knack for the sport world merge with the latest trends and the underground scene of the fashion system.  LÉS is ACTIVE COUTURE, essential and chic. The combination of technical, highly-performing fabrics with top-quality sartorial cuts is its strength.

Circus Hotel

Fully Made in Italy brand that stemmed in 2011 from the creativity of Gaia Zattini, following a decade-long experience in the fashion system. The knitwear, with a cheerful and versatile mood, is the absolute protagonist, ranging from jacquard, inlays and the refined decorations with creative lines, shades and graphics. The soul of the collection is a woman who loves travelling and assimilates the essence and the peculiarities of every country she visits, giving birth to a cosmopolitan and globetrotter style.

Valigi

Founded in 2011, Valigi stands out owing to his minimalist design, clean and simple lines for a womenswear total look that is complemented by innovative accessories.  Valigi makes use of ecological fibres and is synonym for research and craftsmanship, resulting in a certain effortless elegance. Noble materials, sourced in Italy, are processes by local and dexterous artisans to craft fully made in Italy, more precisely in Umbria, products. The brand has chosen to invest in the Italian know-how, ability and creativity.