WHITE MILANO OVERVIEW
September 2017

WHITE MILANO, il salone dedicato alle collezioni donna e agli accessori, on stage dal 22 al 25 settembre 2017 nelle tre location di Superstudio Più Tortona 27, dell’Hotel Nhow Tortona 35 e dell’Ex Ansaldo, Tortona 54, nel cuore del Tortona Fashion District è un punto di riferimento per i buyer internazionali che qui trovano esempi virtuosi di ricerca, di hand made, di design d’avanguardia in tutti i settori del fashion system, dall’abbigliamento agli accessori, dagli occhiali al beauty, dai bijoux alle più alte espressioni di artigianato 3.0. Marchi internazionali si accostano a brand di nicchia; nomi consolidati e nuove proposte dialogano tra loro, il fashion italiano e quello worldwide vanno sottobraccio, confermando il ruolo di WHITE come piattaforma marketing oriented.

WHITE MILANO’s new edition, the trade show dedicated to the womenswear collections and to the accessories on stage from 22nd to 25th September 2017 in three locations: Superstudio Più Tortona 27, Hotel Nhow Tortona 35 and Ex Ansaldo, Tortona 54, in the heart of Tortona Fashion District, is a reference point for international buyers, who can find here gorgeous specimens of research, hand-made production and ground-breaking design encompassing all fashion sectors, from apparel to accessories, from sunglasses to beauty, from jewels to the highest expressions of craftsmanship 3.0. International brands will parade next to niche brands; well-established maisons and new-ins will dialogue with one another, with Italian fashion and worldwide fashion going hand in hand, thus confirming WHITE’s role as marketing-oriented platform.

 

SUPERSTUDIOPIÙ/TORTONA 27

Tortona 27 presenta un’attenta selezione che vede protagonisti sia marchi di ricerca, sia aziende consolidate del Made in Italy, e sempre più importanti realtà dall’estero, per offrire un brand mix fortemente buyer oriented tra proposte moda e accessori. Inoltre grazie alle Special Area i marchi possono costruire una comunicazione visual e una brand experience di grande impatto emozionale.

Tortona 27 showcases a painstaking selection including both upcoming brands and more established Made in Italy companies, as well as important international brands, so as to offer a highly buyer-oriented brand mix, including apparel and accessories alike. Furthermore, thanks to the Special Areas the brands can develop a very impactful visual communication and brand experience.

 

HOTEL NHOW/TORTONA 35

La location di VIA TORTONA 35 – Hotel Nhow, struttura riconosciuta per il design d’avanguardia, ospita uno studiato mix tra collezioni aggiornate sulle ultime tendenza moda e quelle timeless, ma rivisitate in chiave contemporary. Da un’accurata selezione di linee abbigliamento di aziende italiane e internazionali a un’ampia gamma di accessori

The location in VIA TORTONA 35 – Hotel Nhow, internationally renowned as cutting-edge design location, hosts a well-balanced mix of collections featuring both the latest fashion trends and timeless elements, though endowed with a contemporary twist. From a painstaking selection of apparel lines by Italian and international companies to a wide range of accessories 

 EX ANSALDO/TORTONA 54

Location di archeologia industriale tra le più note a Milano, fa da cornice a brand di abbigliamento e accessori casualwear, dallo stile trendy e contemporaneo. Dei due piani su cui si sviluppa il salone, al piano terra la location presenta la Yellow Area, una selezione di collezioni “easy to buy” che offrono ai buyer un’ampia gamma di prodotti creativi ma accessibili, ideali per completare la loro offerta.

 One of the most acclaimed industrial archaeology locations in Milan for casualwear apparel and accessories with a trendy and contemporary style. On the ground floor, the Yellow Area showcases a selection of easy-to-buy collections offering buyers a wide range of creative and accessible products, ideal to complete their offer.