WOW by HIGHSNOBIETY in collaboration with LUISAVIAROMA
January 2016

wow

 

Il progetto WOW by HIGHSNOBIETY si arricchisce grazie alla speciale collaborazione conLUISAVIAROMA. Insieme a White, il creative team di HIGHSNOBIETY, piattaforma online di riferimento per il mondo streetwear & lifestyle con oltre 5 milioni di visitatori, interpreta e cattura le future tendenze attraverso una serie di servizi moda esclusivi.

Protagonisti nell’area WOW saranno designer cutting edge selezionati da WHITE, HIGHSNOBIETY in tandem con LUISAVIAROMA, che svilupperà uno speciale focus editoriale online sui nomi più promettenti. Inoltre uno speciale photoshoot, curato da Highsnobiety, sarà lanciato in anteprima su LUISAVIAROMA con la possibilità di acquistare online alcuni look dei designer selezionati.

The WOW project by HIGHSNOBIETY is ever richer, introducing a special collaboration withLUISAVIAROMA. The creative teams of White and Highsnobiety, an online platform with more than 5 millions visitors, seeks to interpret, understand and capture the trends of the future through a series of exclusive fashion services.

cutting-edge designers selected by White, Highsnobiety and LUISAVIAROMA will be the protagonists of the WOW area, developing a special online editorial focus that will feature the most promising names. Moreover an exlusive photoshoot, edited by Highsnobiety, will preview on luisaviaroma.com offering the possibility for customers to buy some of the selected designers’ looks through the site.

 

BLOOD BROTHER

BLOOD-BROTHER

 

Il marchio di moda Blood Brother è stato creato nel 2011 da James Waller e Nick Biela laureati alla London College of Fashion. Unendo le loro esperienze e conoscenza del settore del design, James e Nick hanno deciso di unire le forze e creare il proprio marchio con una forte tendenza lifestyle.

Il flagship store Blood Brother ha sede a Shoreditch, 10 Charlotte Street, Londra EC2A 3DH. Blood Brother oggi è disponibile presso Selfridges, Harrods, Harvey Nichols, nel Regno Unito, così come rivenditori internazionali, tra cui Holt Renfrew, Koon, Bloomingdales e De Bijenkorf .

Contemporary men’s fashion label Blood Brother was created in 2011 by London College of Fashion graduates James Waller and Nick Biela. Combining their industry knowledge and design experience, James and Nick decided to join forces and set up their own brand and lifestyle concept.

The Blood Brother flagship store is based in Shoreditch, 10 Charlotte Road, London EC2A 3DH.Blood Brother is available at Selfridges, Harrods, Harvey Nichols,  in the UK, as well as international stockists, including Holt Renfrew, Koon, Bloomingdales and De Bijenkorf. 

 

GCDS

GCDS

 

Abbigliamento sportivo ad alto impatto con influenze più street. Progettato e realizzato a Milano, GCDS  unisce l’esperienza italiana con l’energia di un ambiente streetwear di tutto il mondo.  Street wear e moda non sono mai stati così vicini. Produttore GCDS a Milano garantisce prodotti di alta qualità rendendo il rilancio GCDS uno status quo. GCDS usura è limitata italiano abbigliamento sportivo in vendita esclusivamente on-line e negozi selezionati. Si tratta del primo progetto basato esclusivamente on-line in Italia, con una miscela di street wear e moda.

La prima versione è GCDS XCIV, una capsule collection ispirata agli anni ’90, con cultura legata al LOGO. Carattere Bold Italian presta il fascino di appartenere ad un gruppo, ad una squadra nata per le strade. XCIV è solo il primo tassello di un percorso molto più grande che esplorerà gli eventi, la filosofia e le emozioni del 1994. Un atteggiamento sportivo e normcore per questa prima uscita che aprire lentamente le porte a un interessante approccio imminente di indossare e di pensare. GOD Can’t Destroy Streetwear.

High-impact sportswear with street smarts. Designed and created in Milan, GCDS wear combines Italian expertise with the energy of worldwide streetwear surroundings, creating the ultimate urban streetscape that spans from East to West. Quality oversized tees and sweaters dripping with dope graphics shouting out to a spectrum of sporting subcultures. Street wear and fashion have never been so close. GCDS manufacturer in Milan guarantees high quality products making the GCDS re-launch a status quo. GCDS wear is limited Italian made sportswear sold exclusively online and selected stores. This is the first exclusively online based project in Italy with a mixture of street wear and fashion.

The first GCDS release is XCIV, a capsule inspired by 90’s vibes and its LOGO Culture. Bold Italian embroidery lends the appeal of belonging to a team, to a crew born in the streets. XCIV is only the first piece of a much larger pathway that will explore the events, philosophy and emotions of 1994. A sporty and normcore attitude for this first release which will slowly open the doors to an interesting, upcoming approach to wearing and thinking. GOD Can’t Destroy Streetwear.

 

NUMERO 00

NUMERO-00

 

Innovazione e design sono le fondamenta di Numero 00 , brand made in italy nato nel 2010 grazie al desiderio di un giovane designer , Valerio Farina , per diffondere il suo messaggio proprio e unico al mondo street wear .
Grazie all’attenzione , ai dettagli e alle nuove tendenze che fa di Valerio un grande Cool Hunter.

Innovation and design are the foundations of Numero 00, a made in Italy brand born in 2010 thanks to the desire of a young designer, Valerio Farina, to spread his own and unique message into the street wear world. Thanks to the attention to details and new trends that makes of Valerio a great Cool Hunter

 

 

SOULLAND

SOULLAND

 

Soulland è stata fondata nel 2002 ed è di proprietà dal designer Silas Adler e CEO Giacobbe Kampp Berliner. I suoi principi di design e l’estetica hanno origine in un lavoro di artigianato scandinavo combinato con un tocco contemporane.

Pur ricordando sempre la sua eredità,  mira a spingere in avanti il ​​menswear in nuove direzioni. Presentando due collezioni stagionali a fianco di due pre-collezioni ogni anno, ha ricevuto tantissimi riconoscimento dal New York Times, Euroman, GQ, ID Magazine, Bangkok Post, The Guardian, Dazed & Confused e Selectism. Soulland progettista Silas Adler è stato premiato Designer of the Year DANSK Fashion Awards 2012.

Soulland ha aperto il suo primo flagship store a Copenhagen nel mese di agosto 2013, nel 2014 ha visto l’apertura del primo flagship store Soulland a Bangkok. Il sito web di Soulland produce contenuti su base regolare attraverso interviste e post blog su culture di interesse per la squadra Soulland. Il sito, realizzato in collaborazione con E-Type, ha vinto un premio di bronzo al creativi Circle Awards 2014. Soulland è disponibile nei negozi di tutto il mondo premium quali Voo (Berlino), Odino (New York), Goodhood (Londra), Ron Herman (Los Angeles), Colette (Parigi) e Consil (Copenaghen), tra gli altri.

Soulland was founded in 2002 and is owned by designer Silas Adler and CEO Jacob Kampp Berliner. Its design principles and aesthetics have their origins in Scandinavian artisanship combined with a contemporary feel, encapsulated by the Adler Fedora; a traditional men’s fedora fused with a baseball cap brim, handmade in Copenhagen.

Whilst always remembering its legacy, Soulland aims to push menswear forward in new directions. Presenting two seasonal collections alongside two pre-collections every year, Soulland has received much acknowledgement from international press outlets such as The New York Times, Euroman, GQ, ID Magazine, Bangkok Post, The Guardian, Dazed & Confused and Selectism.

Soulland designer Silas Adler was awarded Designer of the Year at DANSK Fashion Awards 2012. Soulland opened up its first flagship store in Copenhagen in August 2013, where 2014 saw the opening of the first Soulland flagship store abroad in Bangkok. While also functioning as a webshop, Soulland’s website produces content on a regular basis through interviews and bulletin posts concerning cultures of interest to the Soulland team. The website, made in collaboration with E-Types, won a bronze award at Creative Circle Awards 2014. Soulland is available in premium stores worldwide such as Voo (Berlin), Odin (New York), Goodhood (London), Ron Herman (Los Angeles), Colette (Paris) and Consil (Copenhagen), amongst others.