WOW – White On Web by Highsnobiety
June 2016

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Il progetto WOW – White On Web by HIGHSNOBIETY e la speciale collaborazione con LUISAVIAROMA prosegue anche per l’edizione di Giugno WHITE WOMEN’S PRECOLLECTION + MENSWEAR.

Protagonisti dell’area White On Web sono 10 designer cutting edge selezionati da HIGHSNOBIETY, tra cui: 3.Paradis, Black Rabbit, Grind London, Nilmance, The Incorporated, ZDDZ, C2H4 LOS ANGELES, GCDS, Ne.Sense e New Future London.

The project WOW – White On Web by HIGHSNOBIETY and the special collaboration with LUISAVIAROMA continues for this June edition of WHITE WOMEN’S PRECOLLECTION + MENSWEAR.

Main eventers of the White On Web area are 10 cutting edge designers chosen by HIGHSNOBIETY, among which: 3.Paradis, Black Rabbit, Grind London, Nilmance, The Incorporated, ZDDZ, C2H4 LOS ANGELES, GCDS, Ne.Sense and New Future London.

Sono chiamati a realizzare una speciale capsule collection venduta in esclusiva su LUISAVIAROMA, che riprenderà il tema “UNDERWATER LOVE”, della tredicesima edizione dell’evento realizzato nella boutique fiorentina “FIRENZE4EVER” dedicato a blogger, giornalisti, vlogger e instagrammers provenienti da tutto il mondo. La capsule collection verrà presentata con una speciale installazione a Milano nella area di WOW, in via Tortona 54 – Ex Ansaldo.

Insieme a White, il creative team di HIGHSNOBIETY, piattaforma online di riferimento per il mondo streetwear & lifestyle con oltre 8 milioni di visitatori, interpreta e cattura le future tendenze attraverso una serie di servizi moda realizzati in esclusiva per il salone.

They are called to produce a special capsule collection exclusively sold on LUISAVIAROMA, that is going to take up the theme “UNDERWATER LOVE”, from the 13th Edition of the event born in the Florentine boutique “FIRENZE4EVER” dedicated to bloggers, journalists, vloggers and instagrammers coming from all over the world. The capsule collection will be introduced by a special installation in Milan, at WOW’s area, in via Tortona 54 – Ex Ansaldo.

Along with White, the creative team of HIGHSNOBIETY, a representative online platform for the streetwear & lifestyle world with more than 8 milion viewers, that interpretates and catches the future tendencies through a series of fashion reportages exclusively made for the salon.

C2H4 L.A.

E’ un marchio di Los Angeles, C2H4 (formula molecolare per l’etilene) che nasce da forti ideologie, con elementi minimalisti ancora focalizzati sui migliori materiali e la qualità. Il motto del brand è
“Essere una parte di quello che verrà, non ciò che è ora”.

GCDS

Il brand milanese GCDS, acronimo di God Can’t Destroy Streetwear, che coniuga l’expertise italiana all’energia londinese proponendo maglie, giacche, felpe e calzini con grafiche che riprendono la cultura dello sport e dello streetwear.

3.PARADIS

Tendenza ed innovazione ready-to-wear, sono i principi del marchio
fondato dal designer Emeric Tchatchoua e Raymond Cheung. I due designer provengono da due angoli opposti del mondo (Parigi e Hong Kong) con una visione artistica comune e il sogno di unire culture e differenti.

GRIND LONDON

Traendo ispirazione da molti aspetti delle varie sottoculture di Londra, passate e presenti, Grind London incarna tutti gli stili differenti della città, con un’estetica pulita e diretta. Il loro must? T-shirt, con slogan ironici e accattivanti.

C2H4 L.A.

A Los Angeles brand, C2H4 (molecular formula of ethylene oxide) born with a strong ideolog and , minimalist elements still focused on the best materials and on high quality. The brand’s motto is: “Be a part of what will come, not of what is now”.

GCDS

The Milanese brand GCDS, acronym for God Can’t Destroy Streetwear, which combines the italian expertise with the Londoner energy proposing shirts, jackets, hoodies and socks with graphics evoking sport and streetwear culture.

3.PARADIS

Trend and innovation ready-to-wear, these are the precepts of the brand established by the designers Emeric Tchatchoua and Raymond Cheung. These two designers come from two opposite corners of the world (Paris and Hong Kong) with an artistic common vision and the dream of connecting different cultures.

GRIND LONDON

By taking inspiration from many aspects of the different London’s subcultures, past and present, Grind London embodies all the different styles in the city, with a clean and direct sense of aesthetics. Their must? T-shirts, with ironic and captivating slogans.

 

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ZDDZ

È un marchio di abbigliamento femminile contemporaneo, il ready-to-wear è una una forma di arte di strada, che solleva questioni sociali e politiche.
Offre una nuova visione della routine urbana; con loghi ispirati alla città come la segnaletica stradale e slogan pubblicitari, mescolati con un sorprendente design grafico.

NILMANCE

Abbigliamento tecnico, performante e strutturato con un’attenzione al design, alla praticità e alla vestibilità.

BLACK RABBIT

Black Rabbit, è un brand d’abbigliamento che realizza total look dalla contaminazione militare che produce una serie limitata di ristampe “Serie III”, rimaste sconosciute al di fuori di una ristretta cerchia di intenditori.

THE INCORPORATED

The Incorporated trae forte ispirazione dallo stile streetwear degli anni 90, un brand di ricerca che realizza principalmente capi dall’animo grunge, bomber e felpe colorate, giacche di jeans.

NE.SENSE

Ne. Sense, noto come Necessity Sense, nasce da un progetto di giovani creativi che realizzano principalmente capi outdoor dalle linee pulite e una palette di colori neutri.

NEW FUTURE LONDON

Stampe camouflage, capi con una forte ispirazione anni 80, che riprendono divise da basket, capi tenici e sportivi.

ZDDZ

Is a contemporary women’s clothing brand, their ready-to-wear theme is a form of street art that raises social e political issues.
It offers a new vision of urban routine with logos inspired by the city, such as road signs and commercial slogans, blended with a surprising graphic design.

NILMANCE

Technical apparel, performing and structured with a particular focus on design, practicality and wearability.

BLACK RABBIT

Black Rabbit is a clothing brand which creates total looks inspired by a military contamination that produces a limited edition of reprints “Serie III”, left unknown outside of a restricted circle
of experts.

THE INCORPORATED

The Incorporated takes a strong inspiration from the nineties streetwear style, a resource brand that mostly creates items with a grungy soul, bombers and colorful hoodies, jeans jackets.

NE.SENSE

Ne. Sense, known as Necessity Sense, is born from a project of creative and young adults who principally realize outdoor items made of clean lines and a neutral colors’ palette.

NEW FUTURE LONDON

Camouflage prints, items with a strong inspiration from the eighties that recall basketball uniforms, technical and sporty clothing.

 
Andrea Panconesi (CEO of LUISAVIAROMA.COM) and Massimiliano Bizzi (Founder of WHITE) with Mark McGinnis (The Incorporated).