WHITE MAN AND WOMAN – JUNE 2015

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Aprirà le sue porte dal 20 al 22 giugno 2015 l’appuntamento di WHITE dedicato alle collezioni uomo e donna per la primavera-estate 2016.

Nel nuovo nome WHITE MAN AND WOMAN, la rassegna milanese riassume la scelta strategica di affiancare alle proposte maschili le collezioni donna , secondo un format studiato per soddisfare le esigenze dei buyer all’inizio della campagna acquisti.

Riconfermate, per l’edizione di giugno, le due location di via Tortona 54 (Ex-Ansaldo) e via Tortona 27 (Superstudio Più); proprio quest’ultima vedrà il varo della nuova area ONLY WOMAN, dedicata esclusivamente ai marchi che presenteranno al pubblico di WHITE le proprie collezioni donna.

The appointment dedicated to men’s and women’s collections for Spring/Summer 2016 is about to open its doors from June 20th to 22nd, 2015.

In the new name WHITE MAN AND WOMAN, the Milan exhibition explains the strategic decision to present women’s together with men’s collections, according to a format designed to meet the needs of buyers at the beginning of the sales campaign.

The two locations of via Tortona 54 (Ex-Ansaldo) and via Tortona 27 (Superstudio Più) are reconfirmed for the June edition; via Tortona 27 will host the brand new area ONLY WOMAN,  exclusively dedicated to the brands that will show their women’s collections. 

 

 

Special guest della sezione Only Woman è Cristiano Burani, seguito da molti altri marchi del calibro di Maurizio Pecoraro, Amuse Society, Aneworld Made in Italy, Attic and Barn, Becksondergaard, For Love & Lemons, History Repeats by Michele Rossi, Hoss Intropia, Momonì, One Teaspoon, Ortys Officina Milano, Roberto Festa, Soho de Luxe, Tavus Milano.
The special guest of the Only Woman section is Cristiano Burani, followed by many other brands like Maurizio Pecoraro, Amuse Society, Aneworld Made in Italy, Attic and Barn, Becksondergaard, For Love & Lemons, History Repeats by Michele Rossi, Hoss Intropia, Momonì, One Teaspoon, Ortys Officina Milano, Roberto Festa, Soho de Luxe, Tavus Milano.

 

 

Ritorna all’Ex-Ansaldo la sezione WOW WhiteOnWeb, curata, dopo il successo di gennaio, nuovamente da Highsnobiety. Tanti i marchi che parteciperanno al secondo appuntamento con Highsnobiety for WOW, come 3.Paradis, Adyn, Askyurself, Creative Recreation, CSB London, Exkite, Foy Paris, Futur, Inan, Jupiter, Les Hommes, Les Incompetents, Losers, Marco Laganà, MISBHV, Nonconformist, Sempach, Stelios Koudounaris, Stighlorgan, Ucon Acrobatics.

Lo speciale brand mix sarà l’oggetto di un ampio progetto di comunicazione che coinvolge professionisti fotografi, stylist, make-up artists, blogger, etc.

In the Ex-Ansaldo section will be back also the section WOW WhiteOnWeb which, after the success of January, will be still curated by Highsnobiety. Many brands will take part in the second appointment with Highsnobiety for WOW, like 3.Paradis, Adyn, Askyurself, Creative Recreation, CSB London, Exkite, Foy Paris, Futur, Inan, Jupiter, Les Hommes, Les Incompetents, Losers, Marco Laganà, MISBHV, Nonconformist, Sempach, Stelios Koudounaris, Stighlorgan, Ucon Acrobatics.

The successful brand mix will be involved in a big communication project that involves a team of photographers, stylists, make- up artists, bloggers, etc.

 

 

Dai multibrand bolognesi Bottega Backdoor e La Ferramenta ritorna a WHITE il tocco di Jacopo Pozzati. La sezione Bottega Backdoor & La Ferramenta @ WHITE, nata per omaggiare i più evoluti linguaggi dello street-wear, riporterà al salone il suo stile internazionale e trasversale, giocato tra accenti stelle e strisce, suggestioni scandinave e qualità tutta italiana.

The personal touch of Jacopo Pozzati will be back from the Bologna multi-brand shops Bottega Backdoor and La Ferramenta. The section Backdoor & La Ferramenta @ WHITE, created to catalyze the most evolved languages ​​of the street-wear, will be back to the show with its international style, played between stars and stripes accents, Scandinavian suggestions and Italian quality.

 

 

La liason di WHITE con i migliori concept store italiani continua con la Wok Room, giunta alla sua quinta edizione. Saranno come sempre Federica Zambon e Simona Citarella di Wok Store a presentare ai buyer di WHITE una selezione di marchi di abbigliamento e accessori tra i più sofisticati e ricercati del panorama fashion internazionale.

The liason with the best concept stores continues with Wok Room, now in its fifth edition. Federica Zambon and Simona Citarella from Wok Store will present to WHITE buyers a strong selection of brands of clothing and accessories among the most sophisticated and refined in the international fashion scene.

 

 

Sono tanti i brand che scelgono le Special Area di WHITE all’edizione di giugno, come i due colossi dello sportswear adidas e Reebok, seguiti dal leader della vela North Sails e da Collection Privée?, di recente tornato alla creazione di collezioni di abbigliamento con l’arrivo alla maison della designer Manuela Arcari.

Non mancherà l’area speciale tutta italiana dedicata al lancio della capsule uomo di A-MEN, seguita dallo Special Designer Cottweiler, esempio inglese di luxury casual-wear concentrato su semplicità, fit e costruzione.

Un’ area speciale di WHITE sarà dedicata ad Antonio Marras + MANINTOWN.com. La nuova capsule, nata dalla creatività del designer sardo e l’online magazine per celebrare lo stile di vita del globetrotter metropolitano, sarà in vendita esclusiva su Luisa Via Roma.

Non mancheranno le aree speciali dedicate a Selected, Deus Ex Machina e Fattore K che presenterà al salone i marchi della sua scuderia Armor Lux, Big Uncle, Champion Reverse Weave, Rivieras, Todd Snyder + Champion, Xarifa.

Many brands are choosing WHITE special areas for the June edition: to name but a few the sportswear references adidas and Reebok, followed by the worldwide leader in sailmaking North Sails and Collection Privéè?, which has recently extended its accessories collection to clothing.

Don’t miss the special area dedicated to the launch of the men’s capsule by A-MEN, as well as the showcase of the Special Designer Cottweiler, an English example of luxury casualwear focused on simplicity, fit and fabrication.

A special area of WHITE will be dedicated to Antonio Marras and MANINTOWN.com. The new capsule, which is born from the cooperation between the Sardinian-based designer and the online magazine in order to celebrate the lifestyle of the metropolitan globetrotter, will be on sale exclusively at Luisa Via Roma.

There will be also the special areas dedicated to Selected, Deus Ex Machina and Fattore K, which will present at WHITE its labels Armor Lux, Big Uncle, Champion Reverse Weave, Rivieras, Todd Snyder + Champion, Xarifa.

 

 

L’avant-garde è di casa nel Basement, il priveè sotterraneo di via Tortona 27 pensato per collezioni sperimentali destinate a boutique internazionali come Ermanno Gallamini, Lucio Vanotti e Filippo Fanini.
The avant-garde takes roots in the Basement , the underground priveè of via Tortona 27 designed to gather experimental collections intended for international boutiques as Ermanno Gallamini, Lucio Vanotti and Filippo Fanini.

 

 

Lunedì 22 giugno alle 12 verrà proclamato a WHITE il vincitore di TIME, il concorso promosso da Camera Italiana Buyer Moda – The Best Shops e WHITE per supportare le nuove leve del contemporary italiano.

A TIME è riservata la Lounge di Via Tortona 27, dove avranno la possibilità di presentare le loro collezioni i dieci finalisti della competizione “Comeforbreakfast”, Ultra’Chic, Maurizio Miri, No Ka’Oi, Luca Larenza, Bliss Lau, Project 149, Susana Traca, ShootingBag1981, Giancarlo Petriglia.

On Monday, June 22th, will be awarded the winner of TIME, the competition launched by Camera Italiana Buyer Moda -The Best Shops and WHITE in order to support the young generations of Italian contemporary.

The special area Lounge in Via Tortona 27 will be set for the 10 finalists “Comeforbreakfast”, Ultra’Chic, Maurizio Miri, Noka’Oi, Luca Larenza, Bliss Lau, Project 149, Susana Traca, ShootingBag1981,Giancarlo Petriglia, which will have the possibility to present their collections.

 

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Sempre in Tortona 27, l’area WHITE Glasses presenterà una selezione dei migliori marchi contemporary di occhiali, come //Delirious, Jossa On the Rocks Italy, Spektre Sunglasses
In Tortona 27 there will be also the WHITE Glasses area, which will carry a selection of the best contemporary eyewear brands, like //Delirious, Jossa On the Rocks Italy, Spektre Sunglasses.

 

THE VENUE

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Exhibitor’s list  June 2015

MAN’S, WOMAN’S COLLECTIONS S/S’15

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go to exhibitor’s list – In progress

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BRANDS PREVIEW

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GRENSON

Per la P/E 2016 il brand presenterà una collezione di mocassini in vera pelle per uomo e donna []

For SS16 Grenson will introduce the Genuine Moccasin collection for both mens and womens []

ERMANNO GALLAMINI

Tessuti esclusivi e made in Italy utilizzati per la produzione sartoriale di cappe e ampi mantelli []

Exclusive and precious fabrics, strictly “Made in Italy”, used for the sartorial production of large cloaks []

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ADIDAS ORIGINALS

A WHITE l’heritage lifestyle del trifoglio abbinato al meglio dello streetwear []

adidas’s impeccable lifestyle heritage with a luxury street aesthetic []

FILLING PIECES

Modelli unici e contemporanei, rigorosamente fatti a mano in Portogallo con i migliori materiali italiani []

Unique and contemporary models carefully handmade in Portugal only with the finest Italian materials []

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FILIPPO FANINI

Il meglio dell’artigianalità italiana con tecniche sperimentali innovative []

The best Italian craftsmanship with innovative and experimental techniques []

REBEL YUTHS

Un insieme di tradizioni e cerimonie africane, creatività artistica e antropologia fuse con attitude giovanile []


African cults, ceremonies, art creativity ,anthropology, fused with a youthful attitude []

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NORTH SAILS

Capi iconici presi dal guardaroba maschile, reinterpretati in una nuova prospettiva femminile e molto moderna []

Man and masculine iconic pieces revisited with new eyes, built with new shapes, feminine and modern []

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La moderna interpretazione dello stile militare vestito per strada []

The modern interpretation of army styling on the street []

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DEPRESSION

Nero, senza distinzione di genere, macabro []

Black, genderless, morbid []

GARBSTORE

“Unfamiliar Vintage“: indumenti familiari che fanno riferimento al passato, ma con un tocco moderno []

“Unfamiliar Vintage”: familiar garments that reference the past but with a modern edge []

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CASBIA

Casbia unisce il classico e il contemporaneo creando uno stile informale e sobrio per un contesto urbano []

Casbia combines classic and contemporary creating an informal and understated style for a city context []

EASTPAK

Per la prossima stagione Eastpak ha unito le forze con un il marchio di tessuti londinesi House of Hackney []

For the next season, Eastpak has joined forces with the London fabric designers House of Hackney []

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